Helpdesk / Servicedesk / IT support

Nästa alla har mer eller mindre en åsikt om vad god service är, oavsett om det gäller kontakten med resebolaget inför semestern eller kontakten med funktion i företaget. Det avgörs inte i vilken marknadsföring man har internt eller externt, det är upplevelsen i den personliga kontakten som bidrar till det avgörande betyget.

Att få bra ett bemötande, kunnigt och kompetent svar på ett område som man själv kanske inte behärskar – bidrar starkt till ”vi” känslan i en verksamhet, det är vi övertygade om. Vi fokuserar därför mycket på pedagogik, lyhördhet och bra verktyg som sammantaget höjer kvalitén i användarstöd.

Kvalitet är ett kontinuerligt arbete, därför följer vi regelbundet upp vår leverans, så att vi veta hur vi upplevs, om ärenden åtgärdas inom rimliga tider och om bemötandet i helheten är bra.

+ Kompetens i användarstöd
+ Kvalitetsuppföljning
+ Möjlighet till att använda våra verktyg för ärendehantering
+ Möjlighet till att öka eller minska omfattning
+ Fast eller rörligt pris enligt överenskommelse
+ Flexibla arbetstider

Vanliga åtaganden / stödområden
(Via telefon, e-post, chat, på plats eller via vårt kontor i Stockholm)

– e-postklienter (Outlook, Mail)
– Affärsapplikationer (utbildning kan krävas)
– Fast telefoni / Mobiltelefoni (IOS, Android, Windows Phone)
– PC / Mac hårdvara
– Windows Operativsystem (XP, 7, Windows 10)
– Linux / Unix
– Nätverk och wifi
– Åtkomst till filer och kataloger
– Behörigheter
– Konferensutrustning (projektorer, tv, appleTV, konferenstelefoner m.m.)
– VPN / Direct Access
– Passersystem
– Microsoft Active Directory
– Exchange, Postfix m.m.
– Microsoft SQL administration
– Sharepoint
– Återställning / Backup
– Antivirus
– Beställningar av olika slag

Skicka mail till oss